ورود

ثبت نام

ورود

ثبت نام

سرفصل مطالب

روش های خلاقانه برای استفاده از برش لیزری در دکوراسیون منزل

با پیشرفت تکنولوژی، دقت انسان در انواع مختلف طراحی ها به شکل چشمگیری بهبود یافته است به ویژه در برش های لیزری. برش انواع سنگ ها و چوب ها با پیچیده ترین و ظریف ترین طرح ها نشان دهنده استفاده موثر از لیزر در دکوراسیون می باشد. وسترن الکتریک از سال 1965 شروع به استفاده از لیزر برای سوراخ کردن قالب های الماس کرد و استفاده از این فناوری رارسما آغاز نمود.

جدا از استفاده صنعتی از لیزر در ساخت و تولید، امروزه این فناوری جای بیشتر روش های سنتی طراحی را گرفته است و تقریبا انقلابی در زمینه طراحی ایجاد کرده است در ادامه قصد داریم روش های استفاده از لیزر در دکوراسیون را مورد بررسی قرار دهیم.

برش لیزری چوب چیست

موارد استفاده و کاربرد لیزر در دکوراسیون داخلی

از دستگاه برش لیزر در دکوراسیون اماکن تجاری و مسکونی استفاده می شود همچنین برای هر چه زیباتر شدن رستوران ها، تالارها و… نیز از این تکنولوژی استفاده می شود در ادامه به موارد استفاده از برش لیزری در دکوراسیون می پردازیم.

مزایا ومعایب برش لیزری

استفاده از برش لیزری برای برش شیشه و آینه در دکوراسیون داخلی

امروزه استفاده از شیشه و آینه در دکوراسیون داخلی بسیار پرطرفدار می باشد برش لیزری این امکان را فراهم می کند تا هر ایده ای به واقعیت بپیوندد. با استفاده از آن می توان انواع برش ها و حکاکی ها را بر روی شیشه و آینه پیاده سازی نمود.

تفاوت برش لیزر و پلاسما در چه مواردی است؟

استفاده از برش لیزری در ساخت پارتیشن و تابلو

استفاده کنندگان از برش های لیزری امروزه از این فناوری جهت ایجاد انواع طرح های خلاقانه در دکوراسیون داخلی و خارجی استفاده می کنند. طرح ها با برش لیزری دارای محبوبیت فراوانی می باشند زیرا تنوع آنها برای ارائه به مشتری بسیار زیاد است ساخت انواع پارتیشن و تابلو با انواع متریال ها

استفاده از لیزر برای برش انواع سنگ های ساختمانی و تزئینی

ازد یگرمزایای برش لیزری استفاده از آن برای برش انواع سنگ هایی است که برای تزئین ساختمان به کار می رود این فناوری باعث شده است که زیبایی ساختمان هم درنما و داخل ساختمان چند صد برابر شود.و طرح هایی که قبلا امکان انجام آنها به صورت دستی وجود نداشت با لیزر صورت گیرد.

خلق لوازم دکوری و تزئینی:

این وسایل می توانند به طور خاص تنها برای جشن ها یا مناسبت ها استفاده شوند یا می تواند از جمله اکسسوری های مورد استفاده در منزل باشد مانند انواع آباژورها، چراغ ها و…..

شمعدان و جای شمعی:

شمعدان های برش خورده با لیزربه طرز شگفت انگیزی زیبایی نورپردازی را تغییر می دهند برای ساخت این شمعدان های زیبا می توان از هر ماده ای چون چوب، فلز استفاده کرد.

برش و حکاکی لیزر در تولید مبلمان:

برش لیزری روشی انعطاف پذیر برای چوب ، ام دی اف، اکریلیک، منسوجات، چرم و موارد دیگر می باشد. از ویژگی های برجسته برش لیزری می توان به کیفیت و انعطاف پذیری بالا اشاره کرد. فرآیند برش لیزری بدون تماس، سریع و با دقت بالا انجام می شود از این روش برای تولید انواع مختلف مبلمان با متریال های گوناگون استفاده می شود. سیستم های لیزرCO2 به طور ایده آل برای برش و حکاکی بسیاری از مواد غیر فلزی مناسب هستند. مبلمان برش لیزری، روشی خلاقانه را در طراحی مبلمان آشکارکرد.

اگر طراحان بخواهند ایده های خلاقانه ای را که باید با پلاستیک های صنعتی، چوب، چرم یا فلز ایجاد شود را آزمایش کنند برش لیزری می تواند تنوع زیادی در طرح ها را برای آنها ارائه دهد.

از جمله مزایای برش لیزری درمبلمان می توان به :

  • برش های تمیز و بی نقص بدون نیاز به کار مجدد
  • برش و حکاکی لیزری در یک عملیات
  • منسوجات بدون پرز و تمیز بریده می شوند.
  • بدون شکستگی و ضایعات کمتر
  • بدون تراشه بنابراین نیازی به تمیز کردن اطراف دستگاه نیست
  • هیچ قطعه ای بعد از برش نمی چسبد
  • درجه انعطاف پذیری بالا درانتخاب خطوط
  • بدون نیاز به ساخت ابزار جهت برش

خلق طرح های هندسی با برش لیزری

خلق طرح های هندسی توسط برش لیزری از جذابیت فراوانی در دکوراسیون داخلی برخوردار است. این مصنوعات را می توان برای تزئین دیوار و یا کف استفاده نمود. نقوش هندسی برش خورده با لیزر با متریال سنگ، مرمر، چوب و پلاستیک از جمله پرطرفدارترین مصنوعات دکوراسیون می باشند.

برش لیزری می تواند به راحتی هر طرح سفارشی خاصی را به واقعیت تبدیل کند. همان طور که قبا هم اشاره کردیم برش لیزری از طریق یک کامپیوتر مدیریت و برنامه ریزی می شود بنابراین هر طرحی را می توان با دقت بالا اجرا کرد. این تکنولوژی سطحی از دقت و ظرافت را ارائه می دهد که در کارهایی که با دست انجام می شود امکان پذیر نیست.

روش های برش فلزات

حکاکی و برش چوب درراستای تولید انواع محصولات چوبی

برش لیزری چوب روشی در جهت تولید انواع متنوعی از محصولات چوبی با هدف تولید متنوع ترین محصولات چوبی می باشد. پیاده سازی طرح در این روش بسیار سریع وآسان می باشد تنها با دادن طرح به کامپیوتر می توانید آن را بر روی چوب از طریق لیزر ایجاد کنید امروزه بیشتر محصولات تزئینی چوب و همچنین درهای ساختمانی با لیزر برش می خورند.

اصول برش لیزری فلزات آینه ای و براق

مزایای استفاده از دستگاه برش لیزردر دکوراسیون داخلی
  • سرعت بالای برش لیزر این امکان را ایجاد می کند که هر طرحی را با دقت بالا در کمترین زمان تولید کنید.
  • کیفیت محصول نهایی بسیار بالا می باشد.
  • با استفاده از این دستگاه ها میزان تولید ضایعات بسیار کاهش می یابد.
  • کاهش قیمت تمام شده محصولات
  • امکان برش های یکسان در تیراژ بالا بدون تغییر در قطعات
  • زیبایی چند برابر محصولات
  • افزایش فروش کالاهای تولیدی مقرون به صرفه و…
4.5/5